Što treba da savladate da biste dobili dozvolu za vožnju?


U fokusu

obuka vozača


Postoje opća pravila koja svaki polaznik auto škole mora ispuniti da preko obuke vozača dođe do dozvole. Nisu toliko komplikovani i spadaju u opšte uslove koji moraju da se ispune da bi se dobila koja kategorija za vožnju.

Propise diktira država i nadležno Ministarstvo, a sprovodi ih auto škole za svakog polaznika neizostavno jer je put ka stvaranju odgovornog učesnika u saobraćaju. Šta je to što svaki polaznik mora da savlada da bi došao do dozvole? Zašto su ti propisi važni?

Svi se odvori nalaze u nastavku teksta.


Obuka vozača ne započinje bez ispunjenja osnovnih uslova za prijavu

Minimalna starost kandidata je 15 -16 godina u zavisnosti od kategorija za koje se uči vožnja. Uz dozvolu roditelja ili staratelja i lekarskog uvererenja započinje praktična i teorijska obuka vozača.

I teorijska i praktična obuka traje oko 40 sati, nakon toga pristupa se testiranju teorijskog dela, koji se polaže izlazi i praktično polaže vožnja pred komisijom, a tek nakon toga dobija dozvolu.


Teorijska obuka vozača

Prema važećim propisima teorijska obuka vozača izvodi se na računarima i traje 40 sati, a predavanja su po dva sata spojena. Ovo je novina u važećem zakonu jer se potpuno izbacuje dosadašnji način učenja, sve je digitalizirano tako da svaki polaznik ima dostupan literaturu on-line, ali i prve starije testove koji će mu predstaviti kako izgleda polaganje.

Na web mjestu MUP nalazi se oko 2000 pitanja iz nekoliko najvažnijih područja. One su na testiranju različito zastupljene i bodovane tako da polaznici moraju naučiti svoje gradivo ako žele 85% i dolazak na praktični deo ispita.

Mnogim učenicima je teorija dosta teška od praktičnog vožnje po gradu, ali obuka vozača nije kompletna ako se ne poznaje i teorijski dio propisa. Sve to zatreba vozačima pre ili kasnije je važno da imaju dovoljno teorijskog znanja da bi znali kako da se reaguju u različitim situacijama tokom vozačkog staža.


Praktična obuka vozača

Praktičn obuka podrazumeva vožnju 40 časova u saobraćaju gde se stiču refleksi i primenjuje stečeno teorijsko znanje. Na početku nekoliko sati odvajanja za poligonsku vožnju gde se uče osnove o pokretanju automobila, kretanju uz nagib, pravinom parkiranja ..., a potom polaznik aktivno učestvuje u saobraćaju.

Kao i za teorijski deo i kod praktične obuke vozača važno je da učenik koristi vreme za učenje što više informacija, rešavanja pitanja i nedoumica jer obuka vozača tome i služi.

Polaganje

Nakon obuke vozača slijedi i praktična provera znanja, prvo teorijsko pa onda i praktično. Većina svog znanja kruniše uspješnim prolaskom i dobivanjem dozvole. U slučaju da polaznik nije siguran u svoje znanje, može zatražiti dodatne časove vožnje, proizvesti planiranu obuku za vozača i biti siguran u svoje veštine, što je i osnovni cilj.

Ovakav sistem polaganja definisan je tako da se u saobraćaj mogu uključiti i mladi vozači, pre 18. godine, uz probnu vozačku i ograničenja, ali kao odovorni učesnici sa dovoljno znanja i vladajućih propisa. Tijekom godina vožnje veštine i znanja bit će dodatno nadograđeni pa je stoga važno da osnova bude dobra, a za to služi auto škola i ceo sistem obuke sve do polaganja.






Srodni tekstovi:


Moje iskustvo s blefaroplastikom!

Imam 35 godina i uvijek sam imao problem sa spuštenim kapcima. Međutim, u posljednjih nekolik...

Detaljnije

NOSITI NAKIT KROZ POVIJEST DO DANAS, TO IMA ZNAČENJE!

Još u pretpovijesti čovjek je otkrio svoju težnju za dopadljivošću, istaknutošć...

Detaljnije

Šta se kuva u aparatima za kafu Balkana?

Narodi Balkana su tradicionalni ljubitelji kafe. Ta romansa traje vekovima i ostavila je dubok trag ...

Detaljnije

Raznolik izbor sobnih vrata za svaki interijer

Unutarnja vrata obično se izrađuju po narudžbi ili po cijenama koje su slične dimenzijama i vrsti ma...

Detaljnije
Copyright © 2021 Interpublic. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS